ТК  СНТТ

 наступний  Технічний комітет стандартизації науково-технічної термінології

| Структура | Склад | Адреса | Засади | Правопис | Конференція | Семінар | Термінографія | Вісник | Товариство | Комісія | Оголошення | Хто є хто | Архів |


ЗБІРНИК

наукових праць учасників XIII Міжнародної наукової конференції

«Проблеми української термінології СловоСвіт 2014»

2527 вересня 2014 р.


Міщенко А. Тезисний виклад стратегії і тактики використання кольору / Анатолій Міщенко // Проблеми української термінології : міжнар. наук. конф., 25−27 верес. 2014 р. : зб. наук. пр. ‒ Л., 2014. ‒ С. 90‒94.


      

УДК 72.01+75.023.2(778.6)

 

Анатолій Міщенко

Національний університет «Львівська політехніка»

 

Тезисний виклад Стратегії і тактики використання кольору

 

© Міщенко А. В., 2014

 

Прекрасне в мистецтві виникло

як результат «копіювання»

прекрасного в дійсності, природі

Дідро

Існує вислів: «Людина вимірюється не від голови до ніг, а від голови до неба». У веселці, як і в піраміді, акумулюється космічна енергія, тобто піраміда й веселка є свого роду космічною антеною із природними нанотехнологіями.

1666 року Ісаак Ньютон пропустив сонячний промінь через тригранну призму-піраміду й отримав кольоровий спектр (вимір хвилі кожного кольору від: 400×10-9 до 700×10-9), тобто маємо і рукотвірну Веселку-Райдугу із семи кольорів, про яку складено чимало романтичних казок і легенд. Зокрема в слов’ян стійко побутувало переконання, що той, хто зуміє пройти під ВЕСЕЛКОЮ, здобуде вічну молодість.

Таким чином кольороенергетика є моделлю з минулих часів до н. е. і є інтегральною характеристикою енергоінформаційного стану живої істоти в системі «людина, тварина, рослина», а також її похідні взяті й беруться від природи.

Аристотель писав: «архітектура є друга природа».

Сьогодні ми наочно бачимо деякі творчі проекти-роботи, об’єкти через творчість архітекторів А. Гауді, Ф. Л. Райта, Захі Хахід, Фостера та чимало інших митців ...

 

Усі КОЛЬОРОВІ уявлення

людини – відбиття

природних співвідношень

Г. Фрилінг, К. Ауер

Колір і форма, як і навпаки, першооснова світу вважав Піфагор, що ми і маємо на основі й засобами кольору:

        два кольори (червоний-блакитний, білий-чорний): чоловік-жінка, Адам-Єва, інь-янь ...

        три первинних кольорів (червоний, блакитний, жовтий) за релігією: Бог Отець – Бог Син – Бог Святий Дух, які утворюють похідні багатотисяч кольорів ...

        чотирьохкольорова основа – психофізіологія людини через темперамент (колір: зелений, червоний, блакитний, жовтий) ...

        ...

        сімка кольорів веселки – природна формула кольору, як і аура людини на основі семи кольорових чакр ...

        ...

        кольоровий магічний ромб АртМана (веселка – 7 кольорів, астрологія 2-х гороскопів – по 12 кольорів) за подобою й аналогом магічного кольорового квадрату Ло Шу ...

        12 кольорів за гороскопами (східний і західний) за рекомендацією астрології минулих тисячоліть ...

        16 кольорів за соціонікою (4 квадри – 16 кольорових соціотипів) ...

Про все й усі наукові рефлексії кольору бачимо в трактаті І. Гете «Про колір» у тезі «Чуттєво-моральні дії кольору».

 

Велика важливість кольору

полягає у факті, що він може

впливати на найрізноманітніші

аспекти людини – фізичний,

емоційний, розумовий і духовний, і

це допомагає досягти гармонії, яка

містить у собі цілковите здоров’я.

Психофізіолог Дж. Д. Гессі

Таким чином, ознаки про колір і його використання можемо отримати з науково-практичних даних через:

        кольорову піраміду анатомії людини (рис. 1) [1; 2];

        кольорову піраміду пірамід у мікро- та макрокосмосі (рис. 2) [3];

        Кольоровий магічний ромб АртМана [4].

Усі ці наукові дослідження кольору мають практичне використання через засоби впровадження кольору до структурної матриці в об’єктивних оцінках використання кольору для людини в часі й просторі протягом життя (рис. 3).

Усі проведені дослідження стосовно кольору мають орієнтацію, подобу й аналоги у наукових працях геніїв Архімеда, Леонардо да Вінчі, І. Ньютона, Фібоначі, у теоріях З. ФрОйда, А. Ейнштейна та багатьох інших.

  

Рис. 1. Кольорова піраміда анатомії людини

  

Чотирьохстороння анатомія кольорової піраміди у часі і просторі

 Рис. 2. Кольорова піраміда пірамід у мікро- та макрокосмосі

  

Рис. 3. Структурна матриця використання КОЛЬОРУ

 

1. Міщенко А. Деякі кольористичні терміни в архітектурі на прикладі «Кольорової піраміди анатомії людини // Вісник Нац. ун-ту «Львів. політехніка»: Серія: Проблеми української термінології». – 2002. – № 453. – С. 378–380. 2. Міщенко А. Актуальні колірні терміни у сфері фахової творчості // Проблеми української термінології : зб. наук. пр. – Л., 2004. – С. 204–207. 3. Міщенко А. Семіотика й семантика кольорової піраміди для людини // Проблеми української термінології : зб. наук. пр. – Л., 2008. – С. 172–176.4. Міщенко А. Кольоровий магічний ромб АртМана : науково-практичний твір : свідоцтво про реєстр. автор. права на твір № 52048 (05.ХІ.2013). – Державна служба інтелектуальної власності України. – 2013. 5. Восьмицветовой тест Люшера (психологический инструментарий) : руководство по использованию. – М. : Когито-Центр, 2003.

 

 

наверх Технічний комітет стандартизації науково-технічної термінології